2011-12-01

Vikplog för snöröjning

Tidigare år har vi haft massor av snö så vår ATV har fått kämpa på att få rent på vägarna. Det två senaste åren har det ej räckt till utan jag har fått använda skopan för att få bort snövallarna. Dessutom har det tagit mycket lång tid med det lilla bladet på 1.3m och man sitter där och fryser häcken av sig.
Av alla dessa orsaker plus andra så bestämde jag mig för att införskaffa en bätter snöplog till traktorn som man sitter i värmen. För att det skulle gå att fästa var jag även tvugnen att motera trepunkts fäste på traktorn i fronten. I dag fick jag hemta hem ekipaget fullt utrustat och klart.
Där satt nu ett trepunkt som klara 2.5 ton i froten och en XYZ vikplog med full styrning för att kunna flytta snön dit man vill så nu får det komma massor av snö.

Inga kommentarer: