2011-12-06

Kanske vintern kommer nu?

Det ser ut som att det kan bli minus grader nu ett tag fram över. I kväll är det -5 grader utanför och vi slipper all gegga att klavsa runt i om dagarna. Det skall bli skönt att slippa skiten som dras in under fötterna och speciellt i vinterhagen som ser ut som ett månlandskap som hästarna för klafsa runt i.
Nog om vädret nu över till något annat. I helgen var en familj från Grillby och provred Mysan som de fattade tycke för. De ville ha henne på prov till jul för att se om hon passade ihop med dottern Nora. Det kändes bra vad jag som inte kan rida såg och jag tror att de kommer att passa ihop. Vi får hålla tummarna att de köper Mysan så vi får en plats över i stallet och kanske kan börja leta efter en ny stor häst.

Som jag har skrivit tidigare så är vi i bilbytar tagen och i morgon skall jag hemta hem en blå Suzuki Swift 4x4 som kommer att passa Carina perfekt. När det gäller mig så kan man inte få fram en Suzuki Vitara med den utrustning och motorval som jag önskar så jag måste se mig om efter ett annat alternativ. Då jag sedan tidigare haft Subaru Outback med deras boxer disel i tankarna var jag och provkörde både den och Subaru Forest. Skillanderna mellan dessa är inte så stor men Outbacken har större lastutrymme och går stadigare. Annars var Forestens lastutrymme mycket bättre en på Suzukin med plant golv och större volym men priset är förstors högre.
Vi får se men det blir troligen en Subaru Outback disel i Januari nästa år.

Inga kommentarer: