2009-08-09

Pustande

Nu kunde man pusta ut då allt hö var inne och nerverna slipper vara på helspän. Nu var det till att börja med annat som har fått stå tillbaka. Vi började dagen med att gå ut i skogen och plocka svamp sedan besökte vi Harry som fick all svamp och en kram av Carina. Han bjöd på kaffe och det kändes riktigt skönt att kunna slappna av lite i solskenet. Senare på dagen fixade jag stängslet till viltåkern så att fåren kan beta ren då denna redan hade växt upp till betbart skick. Jag får senare flytta fåren så jag kan göra färdig åkern och plöja upp den. Jag hjälpte även Frano med lite flyttning av grus och salt till hans nya vindskydd till hästarna. Sedan körde jag över min gamla militärvagn som bara har stått så Frano kan använda den till att lassa dynga från hästarn i vinter. Den passade perfekt till detta då den är låg och enkel att lassa, lossningen måste ske för hand då den saknar tipp men Frano är stark så det är inga problem.

Inga kommentarer: