2012-02-06

Vattnet kommer nu

I går eldade jag hela eftermiddagen och kvällen utanför fårhuset där jag trodde att isproppen skulle sitta. Det gick åt övet en kubilmeter ved innan jag avslutade vid midnatt med en gödbädd under några plåtar.
I dag köpte jag 37 m värmekabel för att försöka att få in i slangen, det var svårt och jag fick bara in hälften. Vi försökte att spola loss proppen trots att bara hälften av kabeln var inne och till sist kom vattnet sprutande. Då det fortfarande var omöjligt att få in mera av kabeln besöt jag att skruva ihop allt och hoppas på att det inte fryser närmast brunnen.
När allt var kopplat och klart provade vi och det verkar nu fungera och vi få be till gud att det inte fryser där det inte finns någon värmekabel inlaggd för vädret är fortfarande mycket kallt och vi saknar ett isolerande snötäcke.
.

Inga kommentarer: