2011-10-24

Vattenskada

Då vi har haft lite dåligt vattenflöde i vatten utkastaren på altan i sommar undersökte jag detta i helgen. Då jag öppnade kranen fullt så strömmade det ut vatten ur väggen på insidan för fullt. Nu förstod jag varför det har har luktat möggen senaste tiden. Orsaken var att utkastaren hade frysit sönder i vintras i väggen och nu hade springan öppnats mera så man kunde se var det sprutade. Jag anmälde denna skada till LF och Sunnersta bygg kom direkt och öppna upp väggen och satt upp en avfuktare som nu skulle stå där i flera veckor. Någon gång i december skall allt vara klart så vi kan flytta tillbaka alla saker som i dag står i kontoret och garaget. Skönt att slippa allt jobb som allt detta innebär då jag har annat att göra, tack LF för att ni finns till när det behövs.

Inga kommentarer: