2011-07-04

Fårstängsel i Borgarbo

Nu börjar man få lön för mödan för i går hade vi fått upp fårstängslet runt hela hagen (700m). Nu återstår bara lite fintrimming och justeringar på sinna ställen sedan kan lammen få komma ut på nytt bete. Jag har inte bestämt om jag skall ha el överst för att hålla borta Lokatten, måste prata med någon som vet då nuvarande stängsel är 110cm högt.
En annan rolig sak som hände i dag är att grävaren fungerar igen efter att jag har bytet ut en slang inne i armen. Jag fick plocka ut stora kolven med traktor lastaren då den är tung för att komma åt anslutningarna och byta men smart som man är så gick det ganska bra så nu är det bara till att gräva. Varför inte börja hos Sören då han har frågat ett flertal gånger om jag kan göra en grop så att miljökontoren kan komma ut och inspektera att jordmån är den rätta för att anlägga en ny infiltration. Sakt och gjort så åkte jag över och tog några tag med skopan och vips så hade han ett 2m djupt hål som han kan använda som en storviltfälla om han vill. Vi får hoppas att miljökontoret godkänner marken som i botten bestod i morän och inget vatten syndes till.

Inga kommentarer: