2014-02-23

Snö eller inte?

Denna vinter är förunderlig, skall vi ha snö eller inte det är frågan?
I torsdags snöade det så jag var tvungen att ploga i Borgarbo på kvällen. Det var inte så mycket men för att slippa slask och is så gjorde jag det trotts allt. På fredagen när jag kom hem på em. hade det snöat på natten och kanske på dagen för det var ca 1 dm nysnö på alla vägar igen. Nu blev det bråttom att koppla plogen igen för att köra. Men då det var slut på diesel i alla tankar var jag tvungen att åka in till stan och fylla upp tanken trots att diesel priset var högt. Väl hemma tanka upp traktorn och dra iväg i snösvängen i Borgarbo.
När jag nu sitter här på söndag morgon och blickar ut över marken så är den nästan snöfri igen. Det har troligen regnat i natt och det är +5 grader varmt ute. Vi får nog aldrig en vinter i år!

Inga kommentarer: