2013-07-28

Altanen rasar

Då vi hade fest här hemma den 27 juli för att fira att Götha fyllde 80 år på vår gamla altan hände något tråkigt. Fredrik Möller som är lite större en normalt trampade igenom den nu 33 åriga gamla altangolvet och fastnade. Jag fick bryta loss plankorna för att få loss honom men det gick bra, bara några småsår på benet.
Jag låg sömlös i natt och funderade hur jag skulle göra med altanen och hur jag skulle prioritera arbetet på gården då det finns massor som måste göras.
I vart fall så i morse då hela familjen sov startade jag grävaren för att prova att ta bort någon planka för att se hur det såg ut undertill. Men vad hände? Jo hela rasket rasade ned med ett brak och där stod jag med en ruttet brädhög. Jag kan inte förstå att taket och allt hade stått så i 33 år trots att den bara var skråspikad med ett par spikar i huset och så kallade plintar stod uppepå marken. Dessutom så var utloppet från stuprännan under altanen så det var alltid blött och löst runt plintarna så jag kan förstå varför golvet gungade och hade sjunkit ned på flera ställen.
Nu var det bara till att fortsätta med att röja bort allt och börja om från början då inget går att återanvända.
När jag nu måste planera hur jag skall fortsätta som kommer Carina med ett krav! Vi skall ha POOL för det är hennes dröm. Räcker det inte med att vi bygger upp altanen och lägger om taket?

Inga kommentarer: