2010-10-11

Höst och Jakt

Ja då var hösten här och med den min välbehövliga semester vecka.
Naturligtvis så satt jag på pass på morgonen i mitt nya pass som jag snickrade ihop i Söndags. Den bestod av en SJ pall med sarger men utan tak denna gång och jag körde ut den med traktorlastaren för att placera den på taket till 3G huset vid masten. Har utsikt över hela hygget och även större delen av marken ända från fårhagen till Rönninge. I vart fall så såg jag naturligtvis ingen älg men ett ensamt rådjur gick och betade framför mig, jag hade inte mage att avlossa något skott då den var så fin.

På em. började jag gräva lite till infiltrationen mot vägen. Det var mycket sten så det blir svårt att sortera ut dem för att kunna använda jorden till utfylland. MF50HX grävaren är som bekant inte runtomsvängande så det är svårt att få bort jorden hela tiden så det blir till att gräva och sen flytta jorden och sen börja om igen i alla evighet.
I morgon får vi ser hur det blir då jag måste ta omhand om Lucas större del av dagen. Men man vet aldrig då han är så tyst av sig så kanske vi kan gå ut på efter middagenen stund.

Inga kommentarer: