2010-09-18

Låsta hjul


Då hösten kommer i sitt antågande och stora släpet har stått en stund beslutade jag att se över den i torsdags. Hjulen hade naturligtvis fastnat så jag fick hålla på en stund med att köra fram och tillbaka för att försöka att få loss hjulen. När jag trodde att hjulen rullad runt men lite trögt tog jag en vända till Rönninge men på tillbakavägen låg det en blå dimma av däcket. Väl hemma kunde jag konstatera att däcket hade exploderat och var borta och hjulet var fortfarande helt fast. I dag fick jag skruva loss allt och fick till slut lås den så nu snurrar den lätt. Tog tillfället i akt och såg över övriga funktioner och då visade det sig att inga ljus fungerade. Kabel hade ärgat av och ett positions ljus var helt söder rostat så det var bara till att laga. När allt var klart tog jag en sväng till Bryggarbo där man hade klubb tävling med regn och hagel. Vagnen gick bra och allt fungerade nu så det är bara att lasta och köra vid behov.

Inga kommentarer: