2009-04-05

Vintern släpper taget


Under denna vecka har det stundtals varit upp till 15 grader varmt på dagarna så snön har fått ge vika ordentligt, ty början av veckan låg all snön kvar. Tur är det för fåren har varit ute mycket med sina nyfödda lam som har njutit mot sydväggen. Nu återstår att vänta på att det skall torka upp så man kommer ut på åkrarna och jämna till efter drenäringen i höstas.

Jag har beställt material i dag till paddocken och troligen skall jag och Frano börja att sätt upp denna om två veckor. Jag har gjort det enkelt genom att beställa ett komplett staketpaket (Octopaddock) av stolpar och slanor för att hägna in en paddock från Nordpost. I paketet ingår även 2 st grindar på gångjärn, grindstolpar samt skruv för montering. Återstår att bygga en ram ned mot marken som förhindrar att ytlagret försvinner utanför ridytan. Jag använder troligen trallvirke 28x120 då detta är billigast (9,85kr/m på ByggMax) trots att det inte är klassat för att användas mot mark då det bara är klass NTR-AB.


PS. Min sonson Neo blev utskriven från sjukhuset denna vecka och jag vill verkligen unna Andreas och Maja att nu njuta ett normalt familjeliv hemma i sitt bo i stället för att vara instängda på sjukhuset. Synd bara att min far ligger inne i stället men han vill bli återstäld i sitt ben så han kan leva ett normalt liv.

Inga kommentarer: