2008-08-21

Verkstads golv

Ja då var golvet gjutet till sist i nya verkstaden. Leine och Nickas Thulin hjälpte till så det gick mycket smidigt och vi jobbade från tidig morgon till sena kväll i tre dagar. Det gick åt två last grundfyllning för dränring som packades ordentligt. Lite av denna fyllning räckte till att dränara på baksidan så inte vattenet från skogen trycker på mot verkstaden. Sedan när allt var färdigt satte vi oss ned i en kvart och väntade på 8m3 betong. Betongbilen kom prick 14.00 enligt avtalad tid och föraren spred ut betongen mycket jämt så det var bara för mig att vibba så det blev jämt. Vi var klara före kl 16 och nu var det bara att invänta att getongen var tillräckligt brunnen för att jämna till med propellern på kvällen. Troligen väntade jag lite för länge för det blev inte riktigt jämt men det får jag fixa med flytspackel senare. Nu var det bara till att vattna så betongen skall brinna långsammt och inte spricka. Nu får golvet ligga orört i drygt en vecka innan jag fortsatter med att jämnat till den med flytspackel. Skönt att detta arbete är över för en stund för nu säger min kropp ifrån av utmattning.

Inga kommentarer: