2011-12-01

Subaru Outback Boxer Diesel

Det var tråkigt att inte Susuki kunde få fram någon bil i rimligt tid, i bästa fall så skulle tillverkningen kunna börja i mars med leverans i sommar och så länge kan jag inte vänta. Då jag var i stan och hämtade ut traktorn med vikplogen tog jag en sväng till Subaru handlaren för att prova bilar. Jag prov körde både Forest och Outback och jag fastnade för Outback då den var lik V70 som jag har haft i 11 år och varit nöjd med. Det enda nackdelen med V70 AwD är att den är så låg men en XC70 har bättre frigång men då kostar det lite för mycket kosing. Så det får bli en Subaru Outback 2.0D Buisness grafitgrå som kostar lite mindre en en Volvo XC70 men mer en en Suzuki Vitara.
Med dessa förutsättningar skrev jag på ett kontrakt i kväll på denna bil och som LRF medlem blev priset lite bättre en var jag hade förväntat mig (Bli LRF medlem du med!). Leverans skall bli i Januari då man måste montera en diesel värmare först hos importören och övrig utrustning i Uppsala. Får nu åka Volvo nu ett tag innan leverans medan Carina sitter i sin nya fina Suzuki.

Inga kommentarer: