2011-12-16

Stopp igen

Att man aldrig får vara glad? I går satt jag och läster manualen till nya vedprocessorn i lugn och ro då skriker Carina att nu är det sjö i tvättstugan igen. Jag kunde konstatera att det är som vanligt fullt i trekammar brunnen så en tömmning måste ske snarast annars får vi även översvämning i garaget mm med allt var det innebär i vatten och lukt. Fick ringa direkt dagen efter en spolbil för att rensa avloppet efter att jag har lånat pisstunnan av Sören och tömt brunnen. Spolbilen var här och som vanligt satt stoppet där röret går in under golvet i garaget så det var inte så långt in i röret.
Då jag ofta har detta problem med avloppet måste det lösas snarast (har jag skrivit tidigare) men till dessa så får jag tömma brunnen ofta och använda den nyinköpta spolslangen till högtrycktvätten.

Inga kommentarer: