2008-08-31

Flytt av hagar

Hej igen. Nu när det skall grävas så är vi tvugna att flytta alla djurens hagar så de kommer fram. Hästarna fick flytta till skolåkern och fåren fick flytta till skogen. Jag hoppas att fåren kommer att rensa bort allt sly och gräs i skogen så att barrträden får mindre konkurans och växer sig stora och starka framöver.
Jag har även planat ut verkstadsgolvet med flytspackel, det är inte helt jämt men det duger som det är. Har även mätt upp virket till dörrarna som skall inköpas och sättas upp. Dessutom behöver jag 210m 10mm2 jordkabel mellan stall och fårhus och 250m 2.5mm2 jordkabel till slakthuset. Det är lika bra att lägga ned kabeln nu när vi dränerar och kan utnytja samma dike. Man vet aldrig om jag behöver el i slakthuset men då merkkostanden är på ca 16kr/m på totalt 125m så kan jag ta denna kostand nu.

Inga kommentarer: