2008-07-13

Blötmarken i Skogen

Nu var stormfället i nordvästra delen hämtad. När jag i vintras var ute och tittade i skogen fann jag att det var många stormfällen i den nordvästra delen av skogen. Jag röjde upp detta område men all blev kvar då det är mycket sankt i detta område och jag saknar maskiner som kan ta sig dit. Då jag nu har en ny fyrhjulig traktor som saknar skogs utrustning bestämde jag mig för att försöka att ta mig dit. Jag fick hjälp att guida mig dit mellan stubbar och diken och det gick till slut men i ett dike stod en stubbe som hakande i fotstödet så nu är man ett fotstöd mindre på en traktor som bara har gått 20 timmar. Vi får fixa det vid nästa service eller vara utan detta på höger sida. Jag fick fullt lass i vart fall men fick spara över hälften på vägen tillbaka men nu slipper jag i vart fall det värsta blötmarken.
Före skogsarbetet på förmiddagen hämtade jag en gödningsspridare nere i Järlåsa så nu har jag kompleterat maskinparken för att vara i det närmaste komplett, väntar bara på slutmontering av delar på nya traktorn.
På lördagen bestämde vi oss för att inhängna Katt Ingers tomt till fåren, vi hjälpten åt hela familjen så det gick fort men det känns i armarna då marken är mycket hård och består av morän med mycket sten. Vi får vänta med att släppa in fåren då marken består av mycket hallon och andra bär som Carina vill plock av innan fåren äter upp allt.

Inga kommentarer: