2012-07-12

Wood-Mizer LT15

Då jag har planerat en längre tid att renovera fårhuset och redan sågat timmer i 8 m stockar som har legat för sågning måste allt nu sågas upp så det inte blir förstört. Har pratat med en del sågare men det har problem att ta in så långa stora stockar. Det flesta klara bara 6 m längder och det är även svårt att transportera så långa. Därför har jag beslutat att investera i ett eget sågverk som klara långa stockar och även i framtiden skulle jag kunna såga åt andra som har liknande problem när längden överstiger 6 m.
Hittade en demo Wood-Mizer LT15 som motsvarade mina krav så jag besöt att köpa den. Åkte upp till säljaren men väl frame så var den redan såld då han inte hade fått mitt mail som jag skicade samma dag som vi skulle åka på semester. Så hur gör vi nu när jag redan hade åkt dessa mil med kärra och allt? Då säljare var återförsäljare av dessa maskiner så hade han in ny liggande som skulle användas som demo och vi beslöt att han kunde avara den och beställa en ny. Nu fick jag en ny i stället så priset blev lite högre en vad jag hade tänkt, men och andra sidan fick jag den jag ville ha. Lite kontigt blev det då kan bara tog emot kontanter och inte kunde fakturera mig det ordnade sig efter en snabbresa till banken i Sandviken.
Lastade på allt på bilsläpet och åkte hem med många planer och tankar hur jag skulle använda nyförvärvet.

Inga kommentarer: