2011-04-06

Slutet på vintern

Kom hem efter att varit borta i Stockholm några dagar och vad får jag se då? Jo att snönn är nästan borta, återstår bara 1dm på åkern närmast skogen i skuggan. I skogen ligger det lite kvar kunde jag se från bilen hem men i Uppsala syns det ingen snö. Naturligtvis så står det massor av vatten på hemåkern men jag tror att det har sjunkit lite mot vad det var i helgen. Jumkils ån har svämmat över ut på åkern närmast stora vägen så det är stor tillströmning nu från Siggefora med omnejd. I Stockholm blommar blåsippan för fullt och jag kunde njuta av en kopp kaffe till frukosten utomhus i bara skjortan utan att frysa så nu spritter det i kroppen. I morgon skall jag till Karlstad på rättegång hela dagen med Sören. Detta känns inte så roligt men jag får trösta mig med att det inte är mig de vill sätta åt utan jag skall bara vitna.

Inga kommentarer: